Heather Robinson

EN
Embroidery

Elsewhere 1 & 2 As I’m sheltering at home, I’ve been thinking about where I could be going if things were normal again. I love to travel and have been lucky enough to go to many celebrated places in my life. Now, everywhere that’s not here seems exotic and worth exploring. While looking over my collection of vintage postcards, I came across sets that once seemed a little laughable - cards commemorating very mundane places, like a city hall for a small New Hampshire town, or a highway in Tennessee. These Kodachrome pictures are prosaic yet monumental, and they serve as a jumping-off point for this series of mixed-media collages. I’m unable to work in my studio, so I’m using the art supplies I have at hand - embroidery thread, paper, and scraps and ephemera I’ve collected over the years. These simple domestic materials underline the stay-at-home nature of these works. They line up with how I’ve been spending my time since the lockdown order: cooking and baking for my family, crocheting and other homely pursuits, dreaming of other places while making the most of the place I’m in. — Heather Robinson

DE
Stickereien

Elsewhere 1 & 2 Da ich zu Hause Schutz suche, habe ich darüber nachgedacht, wohin ich gehen könnte, wenn die Dinge wieder normal wären. Ich liebe es zu reisen und hatte das Glück, viele berühmte Orte in meinem Leben zu besuchen. Jetzt ist es so, dass alles unmittelbar Entfernte exotisch zu scheint und es eine Reise Wert wäre. Beim Durchsehen meiner Sammlung von Vintage-Postkarten stieß ich auf Sets, die einst ein wenig lächerlich wirkten - Karten, die an sehr alltägliche Orte erinnern, wie ein Rathaus für eine kleine Stadt in New Hampshire oder eine Autobahn in Tennessee. Diese Kodachrome-Bilder sind prosaisch und dennoch monumental und dienen als Ausgangspunkt für diese Serie von Collagen aus unterschiedlichen Stoffen. Ich kann nicht in meinem Studio arbeiten, daher verwende ich die zur Verfügung stehenden Malutensilien - Stickgarn, Papier, Schrott und Ephemera, die ich im Laufe der Jahre gesammelt habe. Diese einfachen Haushaltsmaterialien unterstreichen die Tatsache, dass diese Arbeiten zu Hause bleiben. Sie verdeutlichen, wie ich meine Zeit seit dem Lockdown verbracht habe: Kochen und Backen für meine Familie, Häkeln und andere häusliche Aktivitäten, Träumen von anderen Orten, während ich das Beste aus dem Ort mache, an dem ich mich befinde. — Heather Robinson